Strona główna

test przejmowania

NATO Support and Procurement Agency poszukuje wykonawcy dla transport drogą morską z portu Veracruz do Odessy trzech śmigłowców Mi-17. Najprawdopodobniej są to maszyny, które przejdą w Ukrainie remonty główne. Transport musi zostać załadowany w meksykańskim porcie między 7 a 21 lutego 2022 roku i dotrzeć do Odessy w ciągu 50 dni.

Transport dotyczy najprawdopodobniej śmigłowców należących do meksykańskich sił zbrojnych, które stacjonują właśnie w rejonie Veracruz. Znajduje się tam również ośrodek szkoleniowy. W przeszłości Meksyk dysponował znaczną flotą maszyn Mi-8, Mi-17, Mi-24P, Mi-2, a nawet ciężkimi Mi-26. Większość została już wycofana z eksploatacji. Marynarka wojenna i siły powietrzne eksploatują nadal około 50 śmigłowców Mi-17 różnych wersji. Jedna maszyna Mi-17 należąca do marynarki rozbiła się 25 sierpnia ubiegłego roku podczas misji związanej ze skutkami huraganu Grace. Obyło się wówczas bez ofiar, choć na pokładzie miało być około 20 osób.

Ze względu na skomplikowaną sytuację polityczną prawdopodobnie przy wsparciu lub „zachęcie" ze strony USA, Meksyk jak się wydaje zdecydował się na remont swoich maszyn w ukraińskich zakładach Motor Sicz. Wskazuje na to obsługa transportu przez instytucje NATO jaką jest NSPA. Transport trzech śmigłowców Mi-17 drogą morską, po demontażu m. in. wirników głównych, ma być realizowany przez przewoźnika posiadającego stosowne certyfikaty sojuszu. Ewentualny przeładunek tych płatowców może odbyć się tylko w porcie jednego z państwa NATO. Do Odessy maszyny muszą trafić nie później niż 12 kwietnia 2022 roku.

Jeśli jesteś przedstawicielem wybranych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem Państwa przysługuje Ci 100% zniżki!
Aby uzyskać zniżkę załóż darmowe konto w serwisie Defence24.pl używając służbowego adresu e-mail. Po jego potwierdzeniu, jeśli przysługuje Tobie zniżka, uzyskasz dostęp do wszystkich treści na platformie bezpłatnie.