Polityka prywatności
Polityka prywatności służy jako pomoc w zrozumieniu, jakie dane zbieramy i w jakim celu oraz do czego je wykorzystujemy. Te informacje są ważne, dlatego prosimy o dokładne zapoznanie się z tym dokumentem. Korzystając z usług (dalej łącznie „Usługi”) Defence24 (dalej „D24”) czyli serwisów z grupy medialnej Defence24 (Defence24.pl, Energetyka24.com, CyberDefence24.pl, InfoSecurity24.pl, Space24.pl), z siedzibą w Warszawie oraz wszelkie podmioty z nią powiązane i od niej zależne, zarówno osobowo, jak i kapitałowo, bezpośrednio lub za pośrednictwem innych podmiotów, powierzasz nam swoje informacje.

Jakie dane przetwarzamy?
Przetwarzamy dane, które podajesz, pozostawiasz lub do których możemy uzyskać dostęp 
w ramach korzystania z Usług, witryn czy aplikacji D24, witryn i innych lokalizacjach w sieci Internet, w tym udostępnianych przez Ciebie w historii przeglądania witryn i aplikacji. Przetwarzamy dane, które są niezbędne do udostępnienia Tobie kont lub profili w Usługach np. adres e-mail, imię, nazwisko, wiek, płeć, miasto, datę urodzenia) które nam podajesz np. w ramach formularzy lub okien dostępnych w naszych Usługach, sondach, ankietach czy badaniach. Przetwarzamy również dane, które pozostawiasz w ramach poruszania się po naszych Usługach (m.in. te, które pozostawiasz w tzw. plikach cookies), dane o odwiedzanych witrynach, aplikacjach i interesujących Cię treściach, w tym reklamowych, Twoje wyszukiwania, Twoje kliknięcia, sposób w jaki korzystasz z naszych Usług a także dane z witryn naszych Klientów i Zaufanych Partnerów.
Przetwarzamy dane o Twojej aktywności w ramach usług, portali, serwisów internetowych, aplikacji D24 i innych lokalizacji w sieci Internet oraz informacje przechowywane na urządzeniach końcowych z których korzystasz, w tym informacje o przeglądarce, a także dane o Twojej dokładnej lokalizacji geograficznej.
Przetwarzamy Twoje dane osobowe zapisane między innymi w plikach cookies instalowanych na naszych witrynach i aplikacjach jak i na witrynach i naszych Zaufanych Partnerów jak 
i w innych lokalizacjach w sieci Internet, czyli poza usługami, portalami i serwisami internetowymi D24. Wyświetlane reklamy i materiały redakcyjne będą targetowane oraz profilowane z wykorzystaniem Twoich danych. Targetowanie to proces polegający na doborze docelowej grupy odbiorczej, która jest 
w największym stopniu zainteresowana danymi materiałami redakcyjnymi jak i reklamowymi. Profilowanie to proces zautomatyzowanego przetwarzania Twoich danych, który polega na wykorzystaniu Twoich danych do oceny niektórych czynników charakterystycznych dla Ciebie, w szczególności do analizy lub prognozy Twoich zainteresowań albo Twoich innych zachowań, np. wiarygodności w sieci Internet, lokalizacji, przemieszczania się, preferencji konsumenckich, światopoglądowych czy zawodowych.
Wyświetlane reklamy i materiały redakcyjne będą targetowane oraz profilowane 
z wykorzystaniem Twoich następujących danych i według następujących kryteriów:

  • Twoja aktywność w ramach usług, portali, serwisów internetowych i aplikacji D24 
i naszych Zaufanych Partnerów w szczególności materiały redakcyjne, z których korzystasz;
    • Twoja aktywność i interakcje z materiałami reklamowymi;
      • Twoja lokalizacja, wielkość miejscowości, z której pochodzisz;
        • informacje przechowywane na Twoich urządzeniach końcowych, w szczególności takie jak rodzaj urządzenia końcowego, rodzaj przeglądarki, system operacyjny 
z którego korzystasz, język ustawiony w systemie operacyjnym z którego korzystasz.

          Informacje o Twoim profilu mogą być wykorzystywane do profilowania reklam i treści 
w usługach, portalach, serwisach internetowych i aplikacjach D24 jak i w innych lokalizacjach w sieci Internet, czyli poza usługami, portalami i serwisami internetowymi D24. Odnosi się to zwłaszcza do sieci reklamowych, które zbierają i pośredniczą w sprzedaży reklam. Sieci reklamowe zbierają dane o użytkownikach z wszystkich witryn współpracujących z tymi sieciami i następnie wykorzystują je do wyświetlania reklam jak najlepiej dopasowanych do Twoich zainteresowań. Przetwarzanie przez nas Twoich danych które podajesz, pozostawiasz lub do których możemy uzyskać dostęp w ramach korzystania z Usług, witryn czy aplikacji D24 jest niezbędne do świadczenia przez nas Usług drogą elektroniczną ze względu konieczność dopasowania wszelkiego rodzaju treści do Twoich zainteresowań, umożliwienia Ci bezpiecznego 
i optymalnego korzystania z naszych Usług. Zakres danych przetwarzanych w poszczególnych Usługach D24 może się różnić.

          Administratorami Twoich danych jest Defence24 Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Foksal 18, 00-372 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000427851, NIP: 113-285-75-83, REGON: 146224999 oraz wszelkie podmioty z nią powiązane i od niej zależne, zarówno osobowo, jak i kapitałowo, bezpośrednio lub za pośrednictwem innych podmiotów, Inspektor ochrony danych oraz jego dane kontaktowe:  Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych dla całej Grupy Defence 24. Jest to osoba, z którą można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z tym przetwarzaniem. Jeżeli chcesz skontaktować się z Inspektorem ochrony danych skorzystaj z danych kontaktowych wskazanych poniżej:
          Adres korespondencyjny:
          Defence24 – IODO,
          ul. Foksal 18, 00 – 372 Warszawa
          E-mail iodo@defence24.pl

          Jakie są Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych?  Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem przez Nas Twoich danych osobowych:

          • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
            • prawo żądania sprostowania danych
              • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
                • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
                  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.

                    Jeżeli Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:

                    • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją udzielić korzystając z funkcjonalności platformy udzielania zgody jak i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z ustawień zaawansowanych tej platformy. Jeżeli Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
                      • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych.

                        Jeżeli Twoje dane są przetwarzane na podstawie uzasadnionego interesu administratora możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:

                        • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją. Po skutecznym wniesieniu prawa do sprzeciwu Twoje dane nie będą przetwarzane o ile nie będzie istnieć ważna prawnie uzasadniona podstawa do przetwarzania, nadrzędna wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Twoje dane nie będą przetwarzane w celu marketingu własnego po zgłoszeniu sprzeciwu.

                          Cookies i inne podobne technologie
                          Grupa Defence24 zamieszcza informacje w formie plików cookies (tzw. ciasteczek) i w innej formie na urządzeniach końcowych (np. komputerze, laptopie, smartfonie,) oraz uzyskują dostęp do informacji zbieranych z wykorzystaniem plików cookies i innych technologii identyfikujących urządzenia końcowe. Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika Usług, w tym portali i serwisów internetowych czy aplikacji. Cookies zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, 
z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalną nazwę. W plikach cookie przechowywane są informacje, które są często niezbędne do prawidłowego działania witryny internetowej. W plikach cookie może być przechowywany unikalny numer, który identyfikuje urządzenie użytkownika, ale na jego podstawie nie jest ustalana tożsamość użytkownika. Strona internetowa wydawcy może umieścić plik cookie w przeglądarce, jeśli przeglądarka to umożliwia. Co ważne, przeglądarka zezwala stronie internetowej na dostęp jedynie do plików cookies umieszczonych przez tę stronę, a nie do plików umieszczonych przez inne strony internetowe.

                          Dlaczego z tego korzystamy?
                          Korzystamy z plików cookies i innych podobnych technologii w celach:

                          • świadczenia Usług
                            • dostosowywania zawartości portali, serwisów i aplikacji do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; np. pliki cookies pozwalają w szczególności rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
                              • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze serwisów i aplikacji, co umożliwia ulepszanie ich struktury 
i zawartości; badań i pomiarów oglądalności naszych Usług, treści redakcyjnych 
w tym reklam w celu analizy, oceny, wprowadzania, ulepszania i rozwijania naszych Usług, witryn, serwisów lub aplikacji; w tym celu też tworzymy segmenty Użytkowników, czyli odbiorców poszczególnych Usług i treści, czy ich kategorii;
                                • utrzymania sesji użytkownika (po zalogowaniu), dzięki czemu użytkownik nie musi na każdej podstronie internetowej danego serwisu i aplikacji ponownie wpisywać loginu i hasła;
                                  • prezentacji reklam, m.in. w sposób uwzględniający zainteresowania użytkownika czy jego miejsce zamieszkania (indywidualizowanie przekazu reklamowego) 
i z gwarancją wyłączenia możliwości wielokrotnego prezentowania użytkownikowi tej samej reklamy, remarketing polegający na wyświetlaniu reklam Klientów, których witryny odwiedzałeś lub których towarami lub usługami byłeś zainteresowany, np. kliknąłeś wcześniej w reklamę Klienta;
                                    • realizacji ankiet - w szczególności by uniknąć wielokrotnej prezentacji tej samej ankiety temu samemu odbiorcy oraz by prezentować ankiety w sposób uwzględniający zainteresowania odbiorców.
                                      • powiązania ze sobą wielu urządzeń należących do tego samego końcowego użytkownika na potrzeby realizacji jednego albo większej liczby celów opisanych powyżej.

                                        Rodzaje plików cookies, które wykorzystujemy
                                        Z uwagi na czas życia cookies i innych podobnych technologii, stosujemy dwa zasadnicze rodzaje tych plików:

                                        • sesyjne - pliki tymczasowe przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej i aplikacji lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
                                          • stałe - przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.

                                            Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies i inne podobne technologie, stosujemy ich następujące rodzaje:

                                            • niezbędne do działania usługi i aplikacji- umożliwiające korzystanie z naszych usług, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania;
                                              • pliki służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania;
                                                • wydajnościowe - umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych i aplikacji;
                                                  • funkcjonalne - umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej i aplikacji itp.;
                                                    • reklamowe - umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań;
                                                      • statystyczne - służące do zliczana statystyk dotyczących stron internetowych 
i aplikacji.

                                                        Link do zmiany ustawień