Strona główna
Powerpack 350S - propozycja nowoczesnego napędu dla T-72/PT-91 i PT-16
W trakcie kieleckiego MSPO prezentowany jest power-pack 350S firmy Renk, przygotowany z myślą o modernizacji układu napędowego czołgów rodziny T-72 i PT-91, w tym w ramach projektu PT-16.
Czytaj też: Serwis Specjalny Defence24 MSPO 2016 - wiadomości i analizy z Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach.
Prezentowany na kieleckim salonie powerpack 350S to jedna z możliwych modernizacji zespołu napędowego czołgów rodziny T-72, w tym do standardu PT-16. Powerpack łączy przekładnię ESM350 firmy Renk France, silnik DI16 o maksymalnej mocy 1200 KM i objętości skokowej 16,4 dm3 produkcji koncernu Scania, a także układ chłodzenia również pochodzący z Renk France, pozwalający na pracę w temperaturze od -60 do +65 stopni Celsjusza, z pełną, cyfrową regulacją prędkości wentylatora.
Przedstawiciele producenta zapewniają, że instalacja powerpacka wymaga jedynie nieznacznych modyfikacji kadłuba czołgu, a jego wymiana w warunkach polowych trwa około godziny. Masa własna wynosi poniżej 4000 kg.
Przekładnia jest w pełni zautomatyzowana, ma osiem biegów do przodu i cztery biegi wsteczne. Układ kierowniczy bezstopniowy. Powerpack 350S zapewnia osiągnięcie prędkości maksymalnej 70km/h na drodze (33 km/h w jeździe tyłem). Wprowadzenie go do czołgów rodziny T-72 ma w założeniu przyczynić się do znacznej poprawy ich mobilności, a także ułatwienia eksploatacji dzięki możliwości szybszej wymiany całego "power-packa".
Czytaj też: Serwis Specjalny Defence24 MSPO 2016 - wiadomości i analizy z Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach.