Reklama

Strona główna

"Myśliwiec przewagi powietrznej". Eurofighter na MSPO [Defence24.pl TV]

„Eurofighter Typhoon rozwinięty został jako wysokomanewrowy myśliwiec przewagi powietrznej” – mówi w rozmowie z Defence24.pl Raffael Klaschka, szef marketingu w Eurofighter GmbH, wskazując na zdolności myśliwca: „Mowa tu o radarze, o stosunku ciągu do masy, który pozwala na latanie z prędkościami przekraczającymi prędkość dźwięku bez dopalania.”

- „Eurofighter Typhoon rozwinięty został jako wysokomanewrowy myśliwiec przewagi powietrznej (…) Z drugiej jednak strony, charakteryzuje dużym udźwigiem, więc na niektórych punktach podwieszeń możemy przenosić różne uzbrojenie powietrze-powietrze i ziemia-ziemia, jednocześnie.” - zaznacza w rozmowie z Defence24.pl TV Raffael Klaschka, szef marketingu w Eurofighter GmbH.

W rozmowie z Defence24.pl TV Raffael Klaschka zwraca uwagę na zdolności Eurofightera. Podkreśla, że maszyna jest zdolna do wykonywania lotów z ciężkim ładunkiem bojowym na  dużych wysokościach, może też prowadzić walkę manewrową na wysokim pułapie. Ponadto, samolot może przenosić znaczną ilość uzbrojenia, pozwalając na zachowanie zdolności do wykonywania misji obrony powietrznej, jak i przeciwko celom naziemnym, w trakcie jednego lotu. 

- "To, w połączeniu z doskonałym stosunkiem ciągu do masy, pozwala na wykonanie misji powietrze-powietrze (…) I nadal na przenoszenie uzbrojenia powietrze-ziemia - nie ma potrzeby marnowania bomb przez ich zrzut" - podkreśla Raffael Klaschka, szef marketingu w Eurofighter GmbH.

O korzyściach z zakupu maszyn Eurofighter przekonywał Peter Maute, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w europejskiej spółce: "Ze strony ekonomicznej myślę, że równie istotnej, możemy zaoferować Polsce realne miejsce w programie, programie europejskim który prowadzimy, by współdziałać jako europejscy partnerzy. (...) gdy Polska przyłączy się do programu, stanie się jego równouprawnionym członkiem, jak inne kraje europejskie: Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Hiszpania."

 

Źródło:MSPO / MSPO Defence24
Reklama

Komentarze

    Reklama