Reklama

Krystowski: Mamy dużo argumentów za wyborem AW101 [Defence24.pl TV]

29 września 2017, 18:41
Fot. Defence24
Fot. J. Sabak/Defence24.pl

Podczas tegorocznych targów MSPO w Kielcach, PZL Świdnik zaprezentował po raz pierwszy w historii imprezy śmigłowiec AW101. Firma ubiega się obecnie o kontrakt na wiropłaty dla wojsk specjalnych oraz dla marynarki wojennej. "Mamy bardzo dużo argumentów przemawiających za wyborem akurat tej oferty w obu postępowaniach" - mówi Krzysztof Krystowski, Prezes Zarządu PZL Świdnik. 

Firma zaprezentowała śmigłowiec w wersji HH-101A "Cesar" używany przez siły zbrojne Włoch. Jak podkreślił prezes zarządu firmy Krzysztof Krystowski, za ofertą PZL Świdnik przemawia szereg argumentów. AW101 ma długi zasięg działania i może pozostawać w locie z pełnym obciążeniem przez 4,5 godziny bez dodatkowych baków paliwa.

Wiemy, że wojska specjalne bardzo przychylnym okiem patrzą na tę tylną rampę, dzięki której można łatwo wejść do śmigłowca, łatwo go opuścić, ale również łatwo się desantować. Jest to dodatkowe miejsce, by zainstalować karabin (...) do obrony śmigłowca.

Krzysztof Krystowski, Prezes Zarządu PZL Świdnik

HH-101
Fot. J. Sabak/Defence24.pl

Komfrot zapewnia duża przestrzeń wewnątrz maszyny. Krystowski powiedział także, że PZL Świdnik jest jedynym oferentem, który potrafi w pełni wyprodukować śmigłowce i jest zlokalizowany w Polsce. Prezes zapewnił także o możliwości przeniesienia produkcji AW101 do Świdnika w przypadku wygranej w obu postępowaniach prowadzonych przez MON. 

Potrafimy zaprojektować śmigłowiec, potrafimy go zbudować, potrafimy przeszkolić załogi, potrafimy potem wspierać ten śmigłowiec w cyklu jego życia, modernizować.

Krzysztof Krystowski, Prezes Zarządu PZL Świdnik

Firma posiada także prawa autorskie do własności intelektualnej, a będąc częścią europejskiej firmy, PZL Świdnik nie ma ograniczeń jeśli chodzi o transfer technologii. Dzięki temu technologia systemu tankowania w locie mogłaby być przeniesiona do Polski.  

 

KomentarzeLiczba komentarzy: 27
Lbn
niedziela, 24 lutego 2019, 10:51

On nie jest robiony w Swidniku.

Lbn
wtorek, 29 stycznia 2019, 18:08

Szkoda ze nie udało sie pozyskać AW101

Lbn
poniedziałek, 31 grudnia 2018, 01:45

Świetna maszyna tylko droga

As
sobota, 29 grudnia 2018, 13:48

W przypadku wyboru tej maszyny trzeba mieć wszystkie możliwe części zamienne, bo zakład produkcyjny w kwadrans od rozpoczęcia ewentualnego konfliktu będzie stertą gruzów.

Gort
poniedziałek, 29 października 2018, 00:27

Rok minął a maszyn jak nie było tak nie ma. Tylko gdzie trafiły środki zarezerwowane na caracale?