Reklama

Strona główna

Fot. Defence24

HIMARS w programie Homar: "Współdzielność" i interoperacyjność w NATO [Defence24.pl TV]

”Kluczowe elementy programu HIMARS to „współdzielność” systemowa z NATO i interoperacyjność.” (…) „Jest to platforma interoperacyjna w NATO, istnieją [w jej obrębie - przyp. red.] obszary wspólne dla krajów partnerskich” - powiedział w rozmowie z Defence24.pl TV Frederick Clarke z koncernu Lockheed Martin. Na podstawie rekomendacji PGZ z lipca br. do dalszego etapu postępowania na system Homar skierowana została oferta amerykańskiej firmy, obejmująca ten system. 

Podczas ubiegłotygodniowych targów uzbrojenia w Kielcach przedstawiciel Lockheed Martin powiedział, że "w ramach długoterminowego strategicznego partnerstwa z firmą Lockheed Martin, Polska może spodziewać się, że otrzyma dla tego systemu pakiety modernizacyjne w ciągu długich lat jego eksploatacji". 

- "W ramach długoterminowego strategicznego partnerstwa z firmą Lockheed Martin, Polska może spodziewać się, że otrzyma dla tego systemu pakiety modernizacyjne w ciągu długich lat jego eksploatacji. I to daje, powinno dać polskiemu MON i przemysłowi pewność, (...), że będą w posiadaniu najnowocześniejszego, najbardziej zmodernizowanego systemu jaki jest dostępny." - zaznaczył Frederick Clarke.

Przedstawiciel Lockheed Martin odniósł się też do współpracy przemysłowej. Jak wiadomo, Homar ma być bowiem budowany przez konsorcjum, w którym uczestniczą polskie spółki (PGZ pełni rolę lidera), we współpracy z Lockheed Martin. Co za tym idzie, w ramach systemu zostaną połączone elementy polskie i amerykańskie. 

Lockheed Martin wprowadzi w ramach partnerstwa spore zdolności, wraz z wiedzą konstrukcyjną, inżynieryjną, jednak to samo możemy powiedzieć o Polsce. Mamy więc dwa kwalifikowane systemy, które zostaną połączone przez bardzo utalentowany zespół konstruktorów. Lockheed Martin będzie pracować z polskim konsorcjum nad integracją tych zdolności.

Frederick Clarke, Lockheed Martin

Źródło:MSPO / MSPO Defence24
Reklama

Komentarze

    Reklama