Jednym z eksponatów prezentowanych przez GDELS był bojowy wóz piechoty ASCOD. Koncepcja budowy wozu pozwala na jego kolejne dostosowywanie do szybko zmieniających się potrzeb wojska. Przykładem jest podniesienie wysokości kadłuba w jego tylnej części tak, aby zajmujący tam miejsca żołnierze mogli mieć bardziej komfortowe warunki działania, a sam przedział zapewniał odpowiednią kubaturę do zabudowy nowych lub przewidywanych w przyszłości systemów wsparcia realizowanych przez nich zadań.
Czytaj więcej: Najnowsze informacje i analizy z Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach
Tak jest również z zamontowanymi, proponowanymi gąsienicami gumowymi. Są one lżejsze i tańsze w pozyskiwaniu niż np. stalowe typu łącznikowego Diehl 464 stosowane również na tym wozie, ale w wypadku części warunków terenowych ich żywotność może być mniejsza. To odbiorca ma zdecydować, które rozwiązanie lepiej spełni jego wymagania.
ASCOD pokazany na MSPO miał masę 36 t z rozwiniętym modułowym opancerzeniem balistycznym i przeciwminowym, a jego DMC dochodzi do 42 t (opancerzenie wozu pochodziło od izraelskiej firmy Plasan). Prawie w pełni wyposażony i uzbrojony wóz ma więc nadal 6 t zapasu na kolejne modernizacje lub montaż dodatkowych systemów. BWP ASCOD jest podstawą brytyjskiej rodziny pojazdów SCOUT SV, jest też oferowany polskim i czeskim siłom zbrojnym.
Czytaj więcej: Bojowy wóz piechoty ASCOD w Kielcach
Może przenosić różne systemy uzbrojenia, na przykład izraelskie wieże z armatami 30 mm, czy cięższe - jak choćby brytyjski AJAX z armatą 40 mm. Modułowa architektura wozu pozwala na instalowanie i w przyszłości rozbudowywanie różnych typów opancerzenia, uzbrojenia i wyposażenia.
Z kolei prezentowany również w Kielcach pojazd opancerzony Eagle pozwala na budowę szeregu specjalistycznych wariantów tego wozu. Przykładem jest demonstrowany w hali PGZ przez Rosomak S.A. pojazd ze zdalnie sterowanym modułem uzbrojenia (ZSMU) Samson Mini MLS ze zintegrowaną, wyrzutnią ppk Spike.
W ten sposób pojazd patrolowy może zwalczać nawet ciężko opancerzone pojazdy - w tym czołgi. Eagle jest proponowany polskim Siłom Zbrojnym w programie Pegaz.
Demonstrowany przez GDELS na zewnętrznej ekspozycji Eagle był wyposażony w system mostowy Medium Trackway Bridge (MTB) oraz zdalnie sterowany moduł uzbrojenia z karabinem maszynowym i wyrzutnią ppk. Lekka konstrukcja MTB zbudowana z aluminium pozwala na przygotowanie przepraw o długości 4, 6 i 8 nośności do MLC 40, w praktyce pozwalając na przerzucanie pojazdów gąsienicowych o masie nawet rzędu 36 ton (a więc bojowych wozów piechoty). Jednocześnie MTB może być stosowany na lekkich pojazdach.
Oprócz tego GDELS proponuje polskiej armii między innymi park pontonowy Improved Ribbon Bridge (IRB). Jest on systematycznie modyfikowany, tak by spełniał szczególne wymagania wojska. Najnowsze jego warianty pozwalają na postawienie mostu pontonowego o maksymalnej długości 210 metrów (MLC 80) lub skompletowanie 6 promów. W przypadku budowy zestawu promowego złożonego z dwóch pontonów czas jego złożenia wynosi ok. 3 minut. Konstrukcja samych ramp umożliwia pokonanie brzegów wznoszących się ponad 2 metry nad poziomem wody.
Czytaj więcej: "Pojazdy, BWP, mosty". Propozycja GDELS dla wojska
Innym systemem mostowym, który jest dostępny w ofercie GDELS jest most pontonowy M3. Jest używany w krajach NATO (w tym w Wielkiej Brytanii i Niemczech). M3 został użyty do zbudowania przeprawy przez Wisłę podczas ćwiczeń Anakonda 2016, o długości 350 m przez połączone siły brytyjsko-niemieckie. Był to najdłuższy w historii most, zbudowany przy wykorzystaniu M3.
Serwis Specjalny Defence24: MSPO 2017 - wiadomości i analizy z Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach
Przedstawiciele GDELS podkreślają, że chcą realizować programy dostaw sprzętu dla Wojska Polskiego w kooperacji z krajowym przemysłem, jak również we współpracy z innymi krajami regionu, na przykład w ramach Grupy Wyszehradzkiej.