Wiadomości

MSPO 2022: 95 lat WITPiS i pojazd bezzałogowy dla desantu

Autor. Adam Świerkowski/Defence24

Podczas MSPO Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej obchodził swoje uroczyste 95 lecie, podczas którego podsumowano m.in. osiągnięcia tego ośrodka badawczego na przestrzeni ponad dziewięciu dekad.

Reklama

Dyrektor WITPIS-u płk dr inż. Michał Ceremuga przemówienie rozpoczął przemówienie od przytoczenia historii Instytutu, jego przemianach i pracy, dzięki której Wojsko Polskie na przestrzeni lat zyskiwało wiele nowych rozwiązań. Pierwotnie został otwarty jako Biuro Badań Technicznych Broni Pancernej w Warszawie. Po II Wojnie Światowej placówka była przeniesiona do Sulejówka, gdzie zostało do dziś. Z biegiem lat dzięki dorobkowi swojej pracy został nadany jej status instytutu, gdzie przeprowadzano prace związane m.in. z bronią pancerną.

Reklama

Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w swojej historii opracował m.in. modernizację czołgu T-34-85, dzięki której zwiększono jednostkę ogniową i niezawodność czołgów na polu walki przez opracowanie i zastosowanie hydraulicznych mechanizmów dających wymierne efekty ergonomiczne oraz polepszające precyzję sterowania czołgiem.

Autor. Adam Świerkowski/Defece24

Obecnie WITPIS zajmuje się budową i eksploatacją maszyn transportowych, analizą, ekspertyzami, certyfikacją różnego rodzaju pojazdów czy ich badaniami przed wprowadzeniem na uzbrojenie. Instytut uczestniczy w modernizacji i produkcji wielu elementów pojazdów wojskowych m.in. samochodów ratowniczo-gaśniczych SCANIA P450.

Reklama

Na targach MSPO Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochdowej wystawia swój najnowszy produkt, załogowo-bezzałogowy pojazd wysokiej mobilności Taero, będący rozwinięciem pojazdów Aero wprowadzonych do Wojsk Aeromobilnych.

Załogowo-bezzałogowy pojazd wysokiej mobilności Taero
Załogowo-bezzałogowy pojazd wysokiej mobilności Taero
Autor. Adam Świerkowski/Defence24

Komentarze