Reklama
Reklama

Algierski kontrakt zakończony. Fregata El-Moudamir w drodze do macierzystego portu

18 maja 2017, 16:45
Algierski kontrakt zakończony. Fregata El-Moudamir w drodze do macierzystego portu
MSPO
MSPO

Port w Kilonii po zakończeniu procesu szkolenia załogi opuściła algierska fregata rakietowa El-Moudamir (911), druga jednostka typu MEKO A-200AN zbudowana przez stocznię German Naval Yards Kiel GmbH. Okręt ten w drodze do macierzystego portu nad Morzem Śródziemnym ma zawinąć jeszcze do hiszpańskiej Almerii.

Kontrakt na budowę dwóch fregat typu MEKO A-200AN został podpisany pomiędzy algierskim ministerstwem obrony a niemieckim koncernem TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems) 26 marca 2012 r. Umowa opiewającą na kwotę 2,176 mld euro, poza okrętami dotyczyła dostawy sześciu śmigłowców AgustaWestland Super Lynx 300, odpowiednich zapasów amunicji oraz szkolenia załóg a także zawierała opcję na budowę dwóch fregat tego typu w lokalnej stoczni. Projekt algierskich jednostek bazuje na fregatach typu MEKO A‑200 SAN (Valour), które w liczbie czterech okrętów zasiliły flotę Republiki Południowej Afryki.

Budowa prototypowej fregaty Erradii (910) rozpoczęła się w roku 2013, zwodowano ją 5 grudnia 2014 r., zaś w pierwsze próby morskie wyruszyła ona 15 września 2015 r. Banderę na tym okręcie podniesiono 26 lutego 2016 r., natomiast przyjęcie go do służby nastąpiło 21 kwietnia 2016 r. w Algierze. Natomiast druga jednostka El Moudamir zwodowana została 11 grudnia 2015 r., próby morskie rozpoczęła 1 sierpnia 2016 r., zaś algierską banderę podniosła 8 grudnia 2016 r. w Kilonii.

MSPO
MSPO
KomentarzeLiczba komentarzy: 12
koniarz
poniedziałek, 22 maja 2017, 18:56

ooo to się czegoś nowego dowiedziałem sokół lepszy heheh padłem ze śmiechu.... Latałeś kiedyś tym śmigłem????

:)))
czwartek, 11 maja 2017, 18:16

Zachętą ma być serwisowanie i szkolenie w Czechach.

BRZDĄC
czwartek, 11 maja 2017, 15:41

DLA tego typu służb i nie tylko bo dla wojska również powinny być to śmigłowce o koncepcji otwieranych z tyłu i z boków drzwi ( tak jak mają furgonetki policyjne i pogotowia ratunkowego) a śmigła ogonowe powinny być zlikwidowane. po prostu by konfiguracja w tego typu śmigłowcach nie wymagała stosowania wirnika ogonowego..a posiadała jedynie płaty sterownicze .( podobnie jak ma KAmow)..no a kompensację momentu obrotowego zapewniał drugi, przeciwbieżny wirnik...lub układzie jak ma Eurocopter umiejscowione po bokach wirniki jak płaty sterownicze z tym że dla bezpieczeństwa podczas lądowania zamykane na zasadzie fokusa jak ma aparat fotograficzny a czemu bo chodzi o bezpieczeństwo , obsługi gapiów czy tzw pomagającego wsparcia gdzie podczas dynamicznych działań w wyniku rutyny czy nawet gapiostwa ..nie było więcej poszkodowanych i o tzw charakterystykę lądowisk i teren gdzie ma wylądować śmigłowiec ....taka koncepcja byłaby hitem na rynku wszelkiego rodzaju służb i nie tylko ...

Gość
czwartek, 11 maja 2017, 14:55

Przepraszam jakich własnych fabryk, gdzie one są i które ?

Kruk
czwartek, 11 maja 2017, 12:10

dlaczego nie Eurocoptery, takie jak ma Lotnicze Pogotowie Ratunkowe?! Jest już całe zaplecze serwisowe, doświadczeni mechanicy.

Logik
czwartek, 11 maja 2017, 10:03

Nasz POLSKI Sokół bije pod każdym względem tego Bella zamawiajmy z własnych fabryk

antypislam
środa, 10 maja 2017, 22:28

pislamski bełkot airbus helicopters jest lepszy

ewa
środa, 10 maja 2017, 21:24

Dokładnie. Nie róbmy już z siebie pośmiewiska Europy i nie twórzmy koszmaru logistycznego. Co służba to inny typ śmigłowca? tacy bogaci jesteśmy czy znowu będzie niekontrolowany przepływ gotówki z rączki do rączki? doś tego batustanu!!!

ewa
środa, 10 maja 2017, 21:22

czyli jakie? dokładnie poproszę...jakie produkty? mleko sery i jajka?

sojer
środa, 10 maja 2017, 21:05

W Policji i SG nie ma ani jednego Eurocoptera... jeżeli doczytałeś, to policja ma trzy Belle.

Rodak
środa, 10 maja 2017, 19:55

Niech biorą polskie produkty.

Matt
środa, 10 maja 2017, 19:03

Mamy juz flotę Eurokopterow. Tego się trzymajmy.